torsdag 16 februari 2012

Landstingsgruppmöte

Igår hade vi landstingsgruppmöte (S, V, MP)  på folkhögskolan i Oskarshamn.
Fokus låg på att gemensamt gå igenom och utforma landstingets riktlinjer för att vi ska kunna driva Sveriges bästa och säkraste sjukvård i Kalmar län. Och nej, det är ingen utopi, vi har redan Sveriges billigaste sjukvård räknat per innevånare och på många områden är vi redan bäst men på en del andra områden måste vi bli bättre. Vi har en massa förbättringsarbeten att göra så här gäller det att inte slappna av utan att hela tiden utveckla riktlinjerna och landstingsplanen.

Psykiatrin diskuterades flitigt av samtliga partier och vi är överens: psykiatrin i Västervik är undermålig och måste förbättras, satsningar är redan gjorda, men som allt annat så tar det tid. Som ni vet, Rom byggdes inte över en natt ;)

På eftermiddagen så samlades vi i våra respektive delegationer/utskott och jag fick för första gången sedan jag blev vald som ordinarie i Medborgarutskottet sätta mig ner med mina kamrater och dom tog emot mig med öppna armar. Mycket spännande är på gång i vårat utskott och jag ser fram emot att få nåt att "bita" i! =)

Ikväll så har vi medlemsmöte i partilokalen här i Västervik och jag förväntas väl att redovisa vad vi i landstinget har haft för oss den senaste tiden. Jag har förberett alla mina anteckningar både från studieresan och mötet igår så det går nog bra. *L*

Ta hand om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar